Peties sąnario nestabilumas ir žastikaulio išnirimai, peties išnirimai, artroskopinės peties operacijos, artroskopinė Latarjet operacija

Grįžimas sportuoti po LATARJET peties sąnario rekonstrukcijos gydant žastikaulio išnirimus ir peties lėtinį nestabilumą labai priklauso nuo mentės ir žastikaulio kaulinių defektų, kurie didėja su kiekvienu išnirimu, todėl labai svarbu peties nestabilumą gydyti kuo anksčiau! Sportininkams ir fiziškai labai aktyviems žmonėms aktualiausias klausimas kada galima grįžti sportuoti po tokios operacijos?

Pastaruoju metu dėl labai intensyvaus gyvenimo ir sportinio tempo padažnėjo žastikaulio išnirimų atvejų skaičius po kurių atsiranda lėtinis peties sąnario nestabilumas. Tokiais atvejais labai svarbu kuo anksčiau gydyti peties sąnario nestabilumą, nes daugėjant žastikaulio išnirimų skaičiui atsiranda mentės ir žastikaulio kaulo defektai peties sąnaryje, kurie sąlygoja blogesnę grįžimo į sportą prognozę.

Latarjet operacinė rekonstrukcija yra auksinis standartas gydant pasikartojančius žastikaulio išnirimus ir lėtinį peties sąnario nestabilumą, kai nestabilumo priežastis yra mentės priekinio apatinio krašto ir žastikaulio kaulo defektai dėl kurių ir atsiranda peties lėtinis nestabilumas ir pasikartojantys žastikaulio išnirimai – žastikaulis išnyra tiesiog miegant ar netgi atliekant labai paprastą rankos judesį, tiesiant ranką ir panašiai.

Sportininkams ir fiziškai labai aktyviems žmonėms aktualiausias klausimas kada galima grįžti sportuoti po tokios operacijos?

Dauguma publikacijų ir mūsų patirtis nurodo, kad dauguma aktyviai sportuojančių žmonių po tokios operacijos grįžta sportuoti vidutiniškai 8.6 ± 4.1 mėnesiai po LATARJET rekonstrukcijų.

Sunkiau grįžti sportuoti sekasi padidėjusį kūno masės indeksą turintiems žmonėms, ir tiems, kurie prieš operaciją turėjo daug žastikaulio išnirimo epizodų, o jų mentės priekinio apatinio krašto defektai buvo ženkliai didesni bei tiems, kuriems atsirado dar ir žastikaulio kaulo defektai – taip vadinami Hill-Sachs defektai.

Kuo mažesnis kaulo defektas, tuo didesnė tikimybė grįžti į buvusį fizinio aktyvumo lygį!

Platesnė informacija čia:

https://www.jshoulderelbow.org/article/S1058-2746(21)00400-6/fulltext

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *